به آرامي ميان هياهو و ازدهام برو و آرامشي را كه در سكوت وجود دارد، به خاطر بسپار! بدون احساس غربت، تا جايي كه مي تواني با همه ي مردم روابط خوبي داشته باش. حقيقت خود را به روشني و آرامي بيان كن و به ديگران گوش بده. حتي افراد كسل كننده و نادان، چون آن ها هم داستان خود را دارند. از اشخاص خشن و پر سر و صدا حضر كن، چون روح و ذهنت آزار مي بيند.
خود را با هيچ كس مقايسه نكن زيرا ممكن است به خود پسندي يا به بيهودگي برسي. هميشه از تو بهتر يا بدتر وجود دارد. هنگام انجام كارهايت به اندازه زمان پايان كار، لذت ببر.
هميشه كار خود را دوست بدار، حتي اگر خيلي كوچك باشد، زيرا حركتي راستين در جهت رسيدن به موفقيت هاي آتي است.
در كسب و كار خود محتاط باش چون نيرنگ هاي زيادي وجود دارد. اما چشم خود را بر روي خوبي هاي موجود نبند. افراد بسياري براي رسيدن به آرمان هاي بزرگ تلاش مي كنند و دنيا پر از قهرمان است. نقش بازي نكن. به ويژه در مورد دوستي؛ در ضمن به عشق بدبين هم نباش چون بدبيني سرآغاز بي روحي و دلزدگي است.
با روي باز تجربه هايت را بپذير، بدون اين كه از اشتباهات گذشته سر خورده شوي. قدرت روحي خود را بالا ببر تا هنگام بروز اتفاق هاي ناگهاني بتواني خويشتن دار باشي، اما خود را با بد گماني و خيالات واهي نيازار. بسياري از ترس ها زاييده خستگي و تنهايي است. با خود مهربان باش. تو فرزند جهان هستي، و از درختان و ستاره ها كمتر نيستي، تو حق بودن در اين دنيا را داري. بدان دنيا همان طور كه بايد، در حركت است. با خدا در صلح باش. آرزوها و اعمالت هر چه كه باشند، هر قدر كه دور و برات آشوب و سردر گمي باشد، تو بايد آرامش را در عمق وجود خود حفظ كني. دنيا با تمام سختي ها و شكست ها و رنج ها همچنان زيباست. توجه داشته باش و براي شاد بودن تلاش كن.
نظرات شما عزیزان:
.... 
ساعت19:51---26 مرداد 1393
بسم الله الرحمن الرحیم
قران معجزه جاودانی پیامبر اعظم (ص) است .قرآن کلام خالق ونام خداوند برای انسان است قرآن کار خانه انسان سازی است انسان برای هرچه بهتر زیستن در دنیا وآخرت احتیاج به برنامه نقشه داردبه راهنما دارد تا به یر منزل مقصود رسیده قرب خداوند را بدست آورد اگر چنین است چه راهنمایی بهتر از خالق او .وچه برنامه ای بهتر از برنامهای . خدایی که انسان را ساخته وپرداخته و به تمام استعداد ها خواسته ها ناز ها ونیاز های او بیش از کس دیگری آشناست چنین خدایی یقینا برنامه خود را مطابق بااین نیاز ها تنظیم نحوه چون .........است
آفریدگار متعال با برنامه ای کاملا واضح وبیانی هم فهم راه را از چاه مشخص کرده سیرهدایت به سوی خداوتکامل ونیز گمراهی وضلالت رابین نحوه است
خداوند اگر در تمام نکوین می فرماید: ای انسانتوآزادی ودر راه انتخاب عقیده اجباری در کارنیت (لا اکزاه فی الدین ) که راه را انتخاب کنی یا یا بیراهه را . لکن دردرقیام تشریع با امرو نهی های خود خواسته های خویش رابیان نموده. انسان را متموجه هدف وسیرمعینی نحوه است .باید ازاین راه بروی وبهشت برسی که نعمت های بی منتهای خدا منتظر توست ویابانافرمانی وسرپیچی از دستورات خدا از بیراهه سر در آوری وبه عزاب جهنم دچایشوی انی که ماموران عزاب در کمین نشسته اند ومیگویند بگیریدش ببونیدش ودر آتش افکنید که این به مولای خود جسارت کرده است.
پس راه رسیدن به نعمت های الهی وملاقات با پروردگار ونجات از عزاب های اخرت عمل کردن به خواسته ها واحکام ودستورات خداوند است که کلیات آنها
برخی از جزئیات آن در قرآن کریم بیان شد است .
در کنار راه حق راه باطل نیز است در راه باطل راه شیطان است نباید غافل از این حرف های شیطان شود آیه 17سوره اعراف بهآن اشاره کرده است :آنگاه از پیش روی واز پشت سر وطرف راست وچپ آنان در می آیم (وهر یک از قوای عاملع وادراکی آنها را میل باطل می کشم)تا بیشتر آنان شکر نعمت به جای نیاورند..
شیطان از چهر طرف در کمین :این آیه که از تول خود شیطان است بیان می فرماید که چگونه در کمین انسان ها نشسته واز هر 4 طرف نزد آنهامی آید وایشان را وسوسه میکند البته روشن است که این حماث 4 گانه : مادی نیست بلکه جماث معنوی است چنانکه در صراط مستقیم را مادی نیست از قرآن استفاده می شود که منتور از پیش رو حوادثی است که در اینده که به سراغ انسان خدا وند آمد اعم از حوادث لذت بخش که انسان آرزوی آمدن آنرا دارد یا حوادث ناگواری که انسان را به گناه نینداخته وچه ترس های و هوی که انسان را ار خیر وسعادت باز نداشته است مانند ترس فقر که انسان را از نفاق باز مدارد منظور از پشت سر فرزندان ونسل آدمی است زیرا انسانی که گمان میکند که تبای اوبه تبهای آنان وابسته است وشادی وناراحتی اوبستگی به شادی وناراحتی فرزندانش را دارد بنابراین به خاطر آنان به جمع آوری مال از حلال وحرام می پردازد وچه بسا به خاطر زندگی دنیایی فرزندان خود را جهنمی کند منظور ار طرف راست بعد مثبت آدمی یعنی دین داری است ممکن است شیطان از راه دین وارد شود ومبالغه واخراطی گرمی در برخی از امور دینی را پیش انسان آراسته کند واو را به انجام کارهایی وادارد که خواهم آن را واجب نکرده واز این راه انسان را جهنمی کند مقصود از طرف چپ بی دینی است شیطان ممکن است از راه شهوات وغضب وارد شود وانسان را به شهوات رانی وانجام گناهان وهوس بازی وادارد واز این را ه انسان را جهنمی می کند روایتی از امام باقر (ع) که در ذیل این آیه نقل شده نیز گفتار پیش را تصدیق می کند آن حضرت فرمود از پیش رو به سراغشان می روم یعنی اخرت را در نظرشان بی ارزش می کنم واز پشت سر یعنی انها را به جمع ثروت وندادن حقوق واجب آن فرمان می دهم تا برای وارثان باقی بماند واز سمت راست یعنی دینشان را باز نیت بخش گمراهی وخوب جلوه دادن شهباهت خراب می کنم واز سمت چپ یعنی لذت های دنیا را دوست داشتنی می کنم وشهوت ها را بردلهایشان غالی می کنم .